- "Spectaculaire morele thriller" - Dirk-Jan Arensman - VPROgids - 23 /1/'19
- **** "Road Novel met bijbelse proporties"- "Spannend en Onontkoombaar" - Maria Vlaar - De Standaard - 8/2/'19
- "Sterke, verrassende roman" - ZIN magazine - februari 2019
- "Mythisch beeld van een mannenwereld" - Kees 't Hart - Groene Amsterdammer - 30/1/'19 (2)
- "Verhaal over misdaad en terreur, menselijkheid en tederheid" - Rob Schouten - Trouw 27/1/'19
- ADAM brengt je in een roes! - Jeroen Vullings - VN - 20/1/'19
"Mythisch beeld van een mannenwereld" - Kees 't Hart - Groene Amsterdammer - 30/1/'19 (2)
Mythisch beeld van een mannenwereld
door: KEES ’T HART
Na een bladzijde of drie spat het Monument op de Dam uit elkaar. En Wanda Reisel maakt daar een prima scène van, die uiteraard gepaard gaat met ‘een snoeiharde knal’, en met ‘een fontein van brokken’ die omhoog spuit. Maar ook met deze wonderlijke beschrijving: ‘De brokstukken leken in stilte en met een vertraagde beweging in een zonnekrans uiteen te zweven. Hij keek er met domme, open mond naar.’ Net daarvoor heeft de schrijfster ons kennis laten maken met Adam Landau die zich in de ‘Koninklijke Industrieele Groote Club’ op de Dam (bestaat echt) probeert binnen te dringen. Hij wil er ook bij horen. Veel woorden heeft ze niet nodig om de wereld van businessclubs en geldmagnaten op te roepen, ze laat haar Adam er goed op los fantaseren: ‘Alles wat de goden op de Olympus vergund is, mogen zij ook. Liggend op sofa’s verveeld van druiventrossen genieten en spelletjes spelen op declareerbare kosten, kruipolie in het rond spuiten, aan flûtes nippend, fantaserend over een volledig orgasme.’